6 Tabiat Buruk Yang Boleh Menghancurkan Perhubungan Anda Dengan Si Dia.

 

Apakah tabiat buruk anda yang akan menyebabkan hubungan itu bakal hancur? Jom baca!


1. Anda cuba untuk mengubah si dia 100%.

Anda sudah mengetahui bahawa dia sangat tidak menggemari jika mengubah gaya penampilannya. Berkemungkinan anda menyukai si dia kerana memiliki paras rupa yang segak, tetapi pekerjaan yang membosankan dan tidak mendatangkan banyak untung dalam perhubungan. Jadi, kenapa memilih si dia, jika anda mencuba mengubah apa yang dia minati?

2. Mencari kesalahan dalam keluarga si dia.

Si dia sering mempunyai masalah dengan keluarga. Apabila si dia buntu, sering pula mengadu dan meluahkan isi hatinya kepada anda. Jadi, secara kebetulan anda bertemu dengan ahli keluarga nya, dan tiba-tiba menyatakan semua kesalahan yang yang telah mereka lakukan. Ingat, hal keluarga si dia anda hanya boleh menasihati bukan campur tangan sekali.

3. Pergaduhan di tempat awam.

Semua sahabat dan keluarga sudah tahu, anda sejenis manusia yang panas baran dan susah untuk mengawal amarah. Tetapi jangan terbawa-bawa untuk bertelingkah di tempat awam dengan si dia. Boleh menjatuhkan maruah!

4. Jangan pendam perasaan.

Tolong jangan pendam perasaan anda dan cuba berkias. Jika anda mempunyai masalah dengan si dia, lebih elok meluahkan segala perasaan pada hari tersebut. Jangan bawa masalah ke esok hari atau hari hari yang seterusnya. Ini akan mengakibatkan anda gemar mengungkit masalah.

5. Bincang masalah pada masa yang salah.

Bad timing!! Jangan! Jangan! Jangan bincang sesuatu isu atau masalah anda ketika si dia dalam keadaan yang memenatkan atau stress. Anda perlu berbincang ketika anda berdua sedang beriadah atau beristirehat. Dengan kata lain, ketika kadar pergerakan jantung yang sangat tenang.

6. Sangat Berkira.

Kerana anda adalah seorang yang sangat terperinci, jadi anda sangat berkira ketika keluar makan bersama si dia. “Saya dah bayar 5 kali sebelum ni, tapi awak baru 3 kali, awak ingat saya ni cop duit?” Eh? Dengan kekasih hati pun anda perlu berkira ke?

 

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 461,757 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen