Jika Seseorang Cukup Sempurna Di Mata Anda, Anda Sebenarnya Belum Cukup Mengenalinya. Kenapa?

 

Eh. Ada ke orang yang tak pernah melakukan kesilapan? Tak mungkin kan? Jadi, usah tertipu. Sebenarnya setiap orang ada aib dia tersendiri. Tapi Allah telah menutup aib tersebut. Hatta dia seorang yang alim sekalipun, dia tetap pernah melakukan kesilapan.



1. Dia bukan malaikat.

Jika anda baru mengenali si dia, sudah pasti kelemahan tersebut dapat disembunyikan. Iyalah. Cuba kita masuk ke tempat baru. Pasti tingkah laku laku tiba-tiba berubah menjadi baik kan? Hehehe tiba-tiba je jadi sopan santun budi perekti padahal hakikatnya tuhan je tahu. Apabila sudah lama bersama dengan seseorang, pasti akan terlihat sedikit kelemahan yang ada padanya.

2. Sedang berlakon.

Huh. Hati-hati dengan orang begini. Kata orang, “talam dua muka.” Depan baik, belakang lain. Selidikilah orang yang bersama anda. Jika anda seorang perempuan. Jaga tingkah laku dan usahlah keluar pada waktu malam. Sangat membimbangkan.

3. Pandangan berbeza.

Setiap orang mempunyai pemikiran yang berbeza kerana kita membesar dalam suasana yang berbeza mengikut keluarga, pembelajaran, pemikiran, budaya, tingkah laku dan cara bergaul. Adalah lebih ketara lagi apabila berbeza jantina. Pastinya ada hal-hal yang sering bercanggah. Kalau si dia asyik iakan saja. Bahaya juga.



Apapun, selidikilah seseorang yang anda kenali, lebih-lebih lagi apabila ingin mendirikan rumah tangga bersamanya. Selidik, jangan sampai memudaratkan pula. Apabila dia melakukan kesilapan, maafkanlah dia. kita pun pernah melakukan silap kan?


Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 412,056 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen