Mandi Bunga. Boleh ke? Ikuti Penjelasan Ini.

 

Mandi bunga? Apa tu? Mandi bunga biasanya air yang dicampur dengan tujuh jenis bunga dengan perahan limau bagi tujuan tertentu. Biasanya orang menggunakan khidmat ini sebelum mengadakan majlis perkahwinan. Boleh ke? Jom baca penjelasan ini.



1. Dibolehkan (harus)

Jika terdapat ayat al-Quran tanpa mencampurkan amalan khurafat. Tujuannya hanyalah untuk menyegarkan badan, mengharumkan bau badan dan menaikkan seri wajah. Dalam bunga terdapat aroma yang tersendiri, dicampur pula dengan limau, ia boleh memberikan kesegaran pada tubuh badan. Maka, ini dibolehkan.

2. Dilarang (haram)

Sekiranya terdapat amalan khurafat. Macam mana nak tahu? Biasanya kalau tok-tok bomoh ni nak kelirukan orang, bismillah je awal-awal, kemudian tu entah apa-apa mentera yang digunakan tanpa kita faham ayat tersebut. Tak pun lain macam je bacaan ayat al-Quran tu. So, apa nak buat? lari je. Hehehe mintalah undur diri dengan cara yang baik. Kemudian lihat pada tujuan mandi bunga untuk apa? Kalau tolak bala, membuang sial, ini adalah dilarang dalam Islam.



So, kalau amalan mandi bunga yang dilakukan itu tidak bertentangan dengan amalan Islam, ia adalah dibenarkan. Jika bertentangan dengan ajaran Islam atau ada campuran ayat al-Quran beserta dengan amalan khurafat, maka ianya tidak dibolehkan. Apapun, periksa dulu cara yang digunakan sebelum anda mendapatkan perkhidmatan di mana-mana tempat yang menyediakan khidmat ini.


Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 466,449 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen