Pening Duit Hantaran Belum Cukup? Amalan Menjemput Rezeki Sebelum Bernikah.

 

Hari perkahwinan semakin dekat, tapi duit hantaran belum cukup lagi, banyak perkara yang belum settle? Macam mana nak urus ya? Serabut juga. Relaks. Setiap perkara mesti ada jalan keluar. Jom lakukan amalan ni.



1. Perbanyakkan istighfar.

Apa yang ajaibnya tentang istighfar ini adalah selain dia dapat menghapuskan dosa kita, ia juga bahkan dapat mengabulkan permintaan kita. Ialah, bila dosa-dosa kita diampunkan, barulah semua urusan akan dipermudahkan. Tak gitu? Hehe

2. Sedekah.

“Sedekah? Habislah duit aku. Makin kurang nanti.” Tak. Percaya apa yang saya katakan. Dengan sedekah, kita tidak akan menjadi miskin, bahkan Allah tambahkan lagi rezeki kita. Tak percaya? Sila buat.

3. Solat Dhuha.

Solat dhuha boleh membuka rezeki. Dalam doa solat dhuha juga terdapat doa untuk membuka rezeki kita. Hayati doa tersebut betul-betul ulanglah setiap hari. Moga Allah mudahkan memberi rezeki kepada kita.

4. Banyakkan berdoa.

Mintalah kepada Allah kerana dia pemberi rezeki kepada kita. Allah itu amat dekat dengan hambanya. Usahlah kedekut dalam doa. Minta, minta dan mintalah kepadanya, nescaya Dia perkenankan.



Dengan mengamalkan semua ini, insyaAllah duit hantaran pun tak pening. Jemput saja rezeki tu, mana tahu ada orang nak sponsor untuk majlis nanti. Jeng jeng jeng


Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 455,418 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen