Baca Surah Al-Fatihah 41 Kali Untuk Meminta Hajat Inshaa Allah Segala Hajat akan Dimakbulkan.

 

Surah Al-Fatihah adalah surah pertama dalam Al-Quran. Al-Fatihah maksudnya pembukaan iaitu surah pembukaan dalam kita suci tersebut. Surah ini diturunkan di Mekah dan terdiri dari 7 ayat. Al-Fatihah merupakan surah yang pertama diturunkan dengan lengkap antara surah-surah lain yang ada dalam Al-Quran. Surah ini disebut Al-Fatihah (Pembukaan), kerana dengan surah inilah dibuka dan dimulainya Al-Quran.

Dinamakan Ummul Qur’an atau Ummul Kitab kerana dia merupakan induk dari semua isi Al-Quran. Dinamakan pula As Sab’ul Matsaany (tujuh yang berulang-ulang) kerana jumlah ayatnya adalah tujuh ayat dan dibaca berulang-ulang kali dalam solat.

Sheikh Mahayuddin bin Al Arabi Khadas-Allah Serah berkata:

Sesiapa yang ada hajat, hendaklah dia membaca surah Al-Fatihah sebanyak 41 kali, selepas menunaikan solat Maghrib. Jangan bergerak dari tempat duduknya hingga selesai membaca Al-Fatihah 41 kali yang disebutkan di atas. Setelah itu berdoalah kepada Allah akan hajat yang dikehendaki. Iaitu hajat yang baik-baik. Inshaa Allah dikabulkan doanya. Amalan ini terbukti kemujarabannya, dengan izin Allah jua.

Semoga perkongsian tentang cara membaca surah Al-Fatihah untuk memohon hajat ini dapat memberi manfaat kepada semua.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 471,812 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen