Jika Dia Jodohmu, Suatu Saat Nanti Tuhan Akan Mengembalikannya Padamu.

 

Bercerita tentang cinta dan jodoh kadang-kadang terasa cukup rumit, kenyataan yang ada adalah perjalanan cintamu yang mungkin tidak lancar seperti apa yang kamu impikan. Ingatlah, hidup yang kamu jalani pada saat ini bukanlah sebuah drama cinta Korea dengan pengakhirannya bahagia bersama dia.



Kadang-kadang anda pun tidak tahu bagaimana mahu menangani masalah cinta yang meembelenggu fikiran, tanpa henti berfikir untuk memilikinya kerana anda berfikir bahawa dia adalah jodoh anda. Dan percaya bahawa semakin anda berfikir tentang hal itu, semakin banyak kesedihan dan semakin banyak anda melukai diri sendiri dan terus melukai.

Berhenti Melukai Perasaanmu Sendiri.

Dari lubuk hati anda, cinta yang hebat membolehkan anda menerimanya seadanya, anda mengukir masa-masa yang indah bersamanya, melalui kesedihan bersama, dan hubungan yang terjalin mesra itu menguatkan keyakinan bahawa dia adalah pasangan yang tepat, dia adalah jodohmu yang ditakdirkan.

Walaubagaimanapun, semua itu hanyalah mimpi palsu yang terkubur dan menjadi kenangan indah yang terus menghantui seolah-olah tidak mahu hilang. Nampaknya, hari menjadi lebih pahit dan tidak berhenti untuk menghidupkan semula kenangan yang telah terkubur.



Sangat sedih untuk diingati dan menggapai masa-masa yang indah itu kembali sekali lagi. Walaubagaimanapun, lebih banyak anda fikirkan, semakin banyak perkara negatif yang menyelubungi fikiran anda. Tidak hairanlah anda selalu menyalahkan diri sendiri, menyalahkan keadaan, dan menyalahkan masa. Tidak tahu bagaimana untuk menggambarkan kesedihan dan fikiran yang kacau bilau dengan kata-kata.

Kamu Hanya Belum Cukup Kuat Untuk Menerima Kenyataan Yang Bertentangan Dengan Keinginan.

Sekarang, cuba tenang, berfikir dengan fikiran yang waras, dan mengetepikan perasaan cinta itu.

Hakikat bahawa anda tidak mahu melepaskannya adalah kerana cinta yang tumbuh mekar dan bersemi di dalam hati anda. Walaubagaimanapun, kini sudah berbeza, realitinya adalah bertentangan dengan apa yang anda mahukan atau inginkan. Masa dan keadaan membuktikan bahawa keinginan itu perlahan-lahan luntur kerana orang yang anda sayangi itu jauh dan sudah menjadi milik oleh orang lain.

Untuk itu, apa yang perlu anda lakukan sekarang ialah mengawal dan membendung emosi yang kacau bilau itu secara beransur-ansur. Menerima apa yang telah berlaku dengan seikhlas hati serta sentiasa berfikiran positif, dan berusaha untuk bangkit demi masa depan yang lebih cerah.



Buka Pemikiran Anda Bahawa Tuhanlah Melepaskan Cinta Itu.

Sedarlah bahawa cinta itu adalah anugerah dari Tuhan, Dia berhak untuk menanamkan dan membebaskan rasa cinta seseorang itu pada bila-bila masa sahaja. Tuhan sentiasa tahu apa yang terbaik kerana sebaik mana pun rancangan anda, rancangan Tuhan lebih baik untuk anda. Selalu ada hikmah yang besar yang akan Dia tunjukkan, tanpa kamu belum sedarinya lagi. Oleh itu, sekurang-kurangnya anda memiliki keyakinan yang kuat bahawa Tuhanlah yang mengaturkan jodoh kita.

Sekiranya Anda Mencintainya, Anda Pasti Bahgia Melihatnya Bahagia.

Anda mesti tahu bahawa "cinta tidak harus memiliki", jadi buktikan perkataan itu dengan apa yang patut anda lakukan. Mencintai dia tidak bermakna anda perlu memilikinya. Sebaliknya, jika dia gembira dengan orang lain, maka anda harus bahagia, itu yang terbaik kerana "cinta bukanlah bagaimana anda harus memilikinya tetapi bagaimana anda memberikannya kebahagiaan".



Jika Dia Adalah Jodohmu, Suatu Saat Nanti Tuhan Akan Mengembalikannya Padamu.

Ia adalah satu perkara yang baik jika anda boleh menyerahkan semua urusan anda kepada Tuhan, apatah lagi hal yang berkaitan dengan cinta dan jodoh. Tuhan telah mencatat siapakah yang akan menjadi jodoh anda kelak, hanya anda sahaja yang melalui perjalanan cinta anda yang penuh dengan onak liku untuk bertemu dengan jodoh anda.

Dia bersama dengan orang lain sekarang, sementara kamu masih sayang dia? Kembalikan semua urusan cinta anda kepada Tuhan, jika dia jodoh anda, Tuhan akan mengembalikannya kepada anda suatu hari nanti. Jika dia bukan jodoh anda, Tuhan telah menyediakan pasangan yang lebih baik daripadanya.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 474,527 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen