Tip Buat Pasangan Muda Agar Rumah Tangga Sentiasa Dibajai Bahagia.

 

Sebuah perkahwinan yang dibina melambangkan ikatan suci antara dua jiwa. Agar rumah tangga seperti di alam bulan madu selamanya maka sesebuah rumah tangga itu perlu dibajai dengan kasih sayang. Tidak dapat dinafikan bayangan kehidupan berumah tangga seringkali membuatkan pasangan muda ragu-ragu untuk menamatkan zaman bujang mereka.



Persoalan apakah hubungan rumah tangga akan bahagia? Atau benarkah bahawa dalam rumah tangga selalu ada badai? Pendek kata semua persoalan ini 'menghantui' diri.

Bahagia itu tidak datang tanpa sebarang usaha. Lalu, apakah yang boleh dilakukan oleh pasangan muda agar rumah tangga berlangsung bahagia? Ini adalah rahsia dalam alam rumah tangga yang sepatutnya diaplikasikan sejak awal berumah tangga.

1. Fahami kekurangan.

Pasangan pengantin baharu harus lebih menerima kekurangan masing-masing. Misalnya, dalam soal pekerjaan dan kedudukan kewangan yang belum mampan di usia ini. Namun, tidak menjadi masalah jika masing-masing memahami dan mengejar ke tingkat yang lebih tinggi.



2. Memiliki cahaya mata dalam usia masih muda.

Memiliki anak di usia muda merupakan satu perjuangan dalam meneruskan kehidupan. Tenaga anda masih 'banyak' dan anda dan pasangan masih kuat untuk mengasuh anak-anak. Antara kelebihan berkahwin dalam usia yang muda ialah anak-anak akan lebih cepat dewasa dan berdikari dalam usia anda dan pasangan masih muda. Hadirnya cahayamata dalam usia yang masih muda juga menjadikan rumah tangga lebih bahagia.

3. Komunikasi lancar.

Saat menghadapi masalah apa pun, pasangan harus sentiasa mengawal emosi. Isteri perlu memainkankan peranan untuk 'membantu' menenangkan suami, begitu juga sebaliknya. Kuncinya lakukan komunikasi positif secara telus dan terbuka.

4. Kepuasan bercinta.

Soal bercinta juga menjadi salah satu faktor penentu rumah tangga yang bahagia. Jadi, jangan lupakan kepuasan batin dalam bercinta. Berkomunikasilah dengan pasangan tentang apa yang anda inginkan atau tidak inginkan. Hasilnya anda berdua akan memperolehi kepuasan yang diinginkan bersama.



5. Saling memenuhi.

Banyak idea-idea segar dan kreatif yang muncul ketika di usia muda. Kolabirasi anda dan pasangan akan meletuskan sesuatu yang terbaik dan lain dari yang lain. Ini kerana masing-masing tahu kelebihan dan kelemahan diri masing-masing.

6. Saling menyokong.

Pasangan adalah penyokong utama dalam hidup anda. Tidak perlulah mengadu tentang masalah anda kepada orang lain, bimbang 'rahsia' anda itu akan bocor kepada orang lain. Berbanding mengadu dengan pasangan sendiri, pasangan anda bukan sahaja menjadi pendengar yang boleh dipercayai tetapi juga dalam masa yang sama dapat memberi sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada anda.

7. Tujuan perkahwinan.

Selalu ingat ke mana tujuan bersama daripada perkahwinan anda berdua. Maka, hadapi segala masalah dan perubahan dalam hidup dengan pandangan yang positif. Dan, jangan lupakan apa yang telah disepakati bersama pasangan anda agar rumah tangga yang dibina kekal bahagia hingga ke hujung nyawa.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 461,370 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen