Ingat 3 Perkara Ini Sebelum Membina Rumah Tangga.

 

WALAUPUN usia telah matang dan kemampuan kewangan semakin stabil, berkahwin tetaplah memerlukan kesilapan mental.

Jika anda telah bersedia untuk berkahwin dengan pasangan, namun dia tak kunjung mengalu-alukan keinginan anda, jangan memaksa. Berikut alasannya.



Berkahwin adalah keputusan bersama.

Berkahwin harus menjadi keputusan bersama antara anda dan pasangan. Dengar juga pendapatnya, kerana itu juga haknya.



Toleransi.

Hati-hati, memaksa pasangan untuk berkahwin dengan anda justeru boleh mengakibatkan penolakan. Pemaksaan yang terus-menerus, akan menjadikan dia sakit hati, dan anda tak akan menyukai jawapannya.

Berkahwin bukan untuk semua orang.

Walaupun budaya ketimuran mengatakan, “Ketika anda berkahwin bererti juga berkahwin dengan keluarganya”. Mungkin anda juga mendapat tekanan daripada keluarga, tetapi ingatlah yang akan menjalani kehidupan adalah anda dan pasangan, matangkan fikiran sebelum kejadian yang tidak diingini berlaku. Menyiar dari Allwomenstalk.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 471,823 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen