Single Kerana Penceraian? Jangan Berputus Asa Berbahagialah.

 

Selepas berlaku penceraian, kadang-kadang sukar untuk melihat perkara positif disebabkan kejadian yang tidak diingini. Malah perkara-perkara positif perkahwinan tidak dapat dilihat. Semua seperti awan gelap tertutup kerana jantung terlalu redup sehingga pandangan mendung sentiasa.



Ramai mendapati bahawa mereka memerlukan belas kasihan. Tuan-tuan dan puan-puan, hentikan semua drama yang tidak diperlukan. Tidak mengapa untuk bertahan dalam kesengsaraan. Buka halaman baru untuk memulakan hidup. Move-on bukan sekadar wawancana tetapi tindakan. Lakukan langkah-langkah ini. Anda boleh melakukannya!

Buka halaman baru.

Melalui perceraian bermakna semua telah berakhir. Hargai setiap perkara yang berlaku. Hidup dan janjikan bahawa anda akan rasa senang satu hari nanti. Perlu diingatkan segala-galanya tidak berlaku semalaman. Semakin cepat anda mula, lebih dekat masa bahagia datang.



Tiada omong kosong lagi.

Semuanya berlaku, tiada masa untuk memutuskan sama ada hendak bercerai atau tidak. Kini anda tahu semua sudah tamat. Dengan menyedari semua ini, minda tenang, dan tidak perlu lagi mengadu. Segera langkahkan kaki.

Buat pilihan.

Sekarang anda sekali lagi, sudah tiba masanya untuk membuat pilihan untuk diri sendiri. Ya, jika anda mempunyai anak, anda akan berfikir dengan sepenuh hati tentang lelaki itu. Sekarang pertimbangkan tujuan dan cara hidup seterusnya.

Jauhi racun.

Sekiranya perkahwinan itu beracun, mengerikan, dan menyalahgunakan, sudah tiba masanya untuk bernafas dan jauhi situasi yang anda tidak perlukan.



Buat impian baru.

Apakah perkara yang anda impikan untuk diri sendiri, pasangan, dan lain-lain? Jalani impian itu. Penceraian adalah masa dan peluang yang tepat untuk melakukannya. Apakah visi yang anda ada untuk diri anda sendiri? Jadikan ianya realiti.

Periksa kewangan.

Melalui penceraian anda boleh meletakkan kewangan ke hadapan dan keutamaan dalam kehidupan. Tiada masalah membelanjakan wang untuk keseronokan buat seketika. Tetapi, jika anda mahu kewangan menjadi lebih sihat, sudah tiba masanya untuk memungut dana pencen. Kejar kerjaya untuk mendapatkan kenaikan pangkat segera.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 465,484 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen