Faktor Yang Harus Dipertimbangkan Untuk Bernikah: Faktor Harta.

 

Pelbagai percanggahan muncul dalam realiti kehidupan seharian, kadang-kadang kekayaan, membawa pertikaian dan perselisihan. Namun begitu, isu harta  ini adalah faktor yang juga menentukan kebahagiaan dan kelangsungan hidup rumah tangga. Orang yang mempunyai ekonomi yang stabil atau serba serbi cukup, kemungkinan semua hasratnya dapat dicapai atau direalisasikan. Kebiasaannya kekurangan atau kemiskinan atau yang dipanggil sebagai keadaan ekonomi lemah cenderung untuk memaksa orang berbuat yang kurang baik, walaupun dalam agama  sendiri mudah untuk turun kekufuran. Ini adalah seperti hadith Nabi yang berbunyi:

كادالفقران يكون كفرا

Maksudnya: "Kekafiran akan membawa kekufuran" .

Dengan penjelasan di atas, boleh dikatakan bahawa ekonomi juga mempunyai peranan dalam mewujudkan harmoni rumah tangga. Oleh itu, dalam memilih pasangan masalah ekonomi benar-benar perlu dipertimbangkan.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 465,925 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen