Adakah Pendidikan Pasangan Itu Penting Sebelum Bernikah?

 

Pengalaman menunjukkan bahawa suami dan isteri bertemu kebanyakannya semasa meningkatnya dewasa atau paling awal selepas remaja, yang kadang-kadang kurang dikenali dalam latar belakang pendidikannya. Oleh itu, tidak selalu timbul pertikaian rumah tangga hanya kerana remaja sahaja, mungkin kerana kurangnya pengetahuan atau pendidikan yang terlalu rendah.



Untuk mewujudkan keluarga yang harmoni, suami dan isteri perlu mengetahui latar belakang pendidikan masing-masing. Orang yang berpendidikan tinggi mempunyai pandangan dunia atau perspektif yang lain dengan orang yang berpendidikan rendah, dan dengan itu keseimbangan pendidikan adalah penting.



Ini seperti Ali Akbar berfikir, "Lebih baik mengambil seorang wanita yang pendidikannya tidak begitu berbeza dari seorang lelaki, supaya dia dapat memahami inspirasi suami dan membantu di mana ia diperlukan. Jangan merasakan isteri sangat tertinggal dari suaminya.

Dengan latar belakang pendidikan yang tidak terlalu jauh, maka dalam kehidupan berkeluarga akan tahu apa keinginan yang ada di suami dan suami dengan mudah akan mengetahui cara memperlakukan isterinya. Apa-apa keseimbangan antara suami dan isteri dari segi pendidikan, kemungkinan besar keharmonian rumah tangga akan dapat diwujudkan.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 471,823 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen