4 Tip Ini Boleh Kesan 'Dia' Soulmate Anda, Yang Dah Berkahwin Pun Kadang Gagal Temui Pasangan Sejati Mereka!

 

Prinsip yang dipegang model dan pelakon popular era 90-an Edika Yusuf, 50 dalam menjaga isterinya, Norhidayah Yusri yang lumpuh dekat 12 tahun itu benar-benar menyuntik hati para isteri di luar sana. Waima suami yang cukup kasihkan isteri akan sama terkesan dengan ketabahan lelaki ini.



Benarlah seperti kata beliau, isteri itu perlu dianggap sebagai soulmate, bukannya maid. Baik lelaki mahupun wanita, nak mencari soulmate dalam hidup ini juga bukannya satu perkara yang mudah. Sebabnya walau dah bertahun menjadi suami isteri, masih ada yang belum temui soulmate mereka. Ada saja yang tak kena di mata suami mahupun isteri. Sebab itulah, gejala tak setia mudah benar berlaku. Sebabnya jika anda sudah temui soulmate, datanglah macam mana sado mahupun si jelita, godaan itu tetap tidak menjerat anda. Melainkan dengan izinNya.

Ini cara bagaimana mahu mengesan bahawa pasangan anda adalah soulmate yang akan sehidup semati dengan anda.



1. Dia bagaikan tercipta untuk anda sejak hari anda dilahirkan.

Susah mahu menerangkan hal ini, kerana instict itu hanya anda dan pasangan boleh rasainya. Instictnya jadi begitu kuat. Tapi emosinya lebih kurang begini, anda baru mengenalinya. Tetapi dalam pada mengenali hati budi, anda terasa seakan sudah mengenalinya sejak 10 tahun yang lalu. Andai jodoh itu dekat, setiap perjalanan perancangan ke arah perkahwinan itu, dugaannya walaupun hebat Allah akan permudahkan.

Dan selepas berkahwin, walaupun sudah menempuh usia lebih 5 tahun malah 10 tahun hidup bersama, anda tetap merasakan sikapnya, tindakannya sama seperti awal perkenalan dulu. Dia tidak fake ataupun pura-pura. Kalau dia jenis cakap lepas, maka itulah karektornya. Kalau dia seorang yang bersopan santun ketika makan, sampai dah jadi mak orang pun begitulah gayanya.

2. Ketika bersamanya, kau rasakan waktu seakan terhenti.

Biarpun sudah lama melayari bahtera perkahwinan, anda tidak pernah jemu bersama pasangan anda. Baik dengan suami ataupun isteri, dia tetap istimewa di mata. Ada saja perkara yang anda lakukan mahu 'please'kan mereka. Anda takkan menyakiti hatinya. Tapi tidak menyorokkan kebenaran. Anda jujur memaklumkan akan hal yang dia perlu tahu, bukannya hal yang dia mahu dengar.



3. Kesakitan, ujian miskin atau kesukaran takkan menjadikan anda mahu meninggalkannya.

Ketika di uji sakit, anda tidak akan sesekali meninggalkannya. Sebaliknya ujian itu menjadikan anda seorang yang tabah dan kuat semangat. Biarpun ketika itu anda tahu betapa emosi orang sakit tidak stabil dan kuat sekali rajuknya. Bukan saja sakit, kadangkala kehidupan berumahtangga diuji dengan perlunya menjaga anak yang sakit atau ibu yang sudah uzur. Anda mahupun pasangan tidak merungut, malah sama-sama berfikir dengan kreatif, waras dan redha mengendalikan ujian-ujian tuhan dengan penuh berserah kepadaNya.

4. Rajuk anda tidak pernah berpanjangan.

Adatlah dalam perkahwinan, ada saja pertelingkahan atau perselisihan pendapat yang akan terjadi. Namun, biarpun diuji sebegitu anda tidak ambil masa yang lama, iaitu lebih dari tiga hari untuk tak menegurnya. Paling tidak pada hari ketiga, anda sudah berbaik semula dengannya. Dia juga akan berusaha untuk mencari jalan damai. Semakin kuat badai rumahtangga, semakin kuat anda berusaha mempertahankannya. Hati anda lebih tenang, lebih damai dalam menghadapi permasalahan dengannya.

Andai anda telah temui 4 ciri ini pada pasangan anda, pastinya anda akan rasai emosi soulmate anda itu. Ada lagi tanda-tanda lain yang akan anda temui. Yang itu, anda boleh jawab dengan diri sendiri. Lagi bagus jika anda boleh senaraikan dan serahkan pada si dia yang anda cintai sepenuh hati.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 448,571 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen