Bila Si Fobia Cinta Mencari Cinta.

 

Assalamualaikum..

Hai semua Alhamdulilah kita masih mampu tersenyum dan dapat merasakan nikmat hidup untuk hari nie dan seterusnya. Sebelum itu jom la senyum dulu baru bersemangat dan senyuman adalah satu sedekah, rasa semua dah tahu but saling ingat mengigati. Hari nie rasa kurang semangat sikit tak tahu nape maybe hati rasa sakit dan masih belum dapat terima semua nie but kena ikhlaskan apa jua keadaan.



Maybe ada yang senasib dengan acik dan ada juga melakukan kesilapan yang sama. But kita mesti renungkan dan memperbaiki diri kita sebab jangan biarkan orang yang kita sayang itu pergi. Secara jujur memang masih sayang dia but biarlah rasa nie hanya ada dalam hati.

Orang cakap fobia cinta nie memang ambil masa untuk bercinta tetapi akan mendatangkan masalah kepada kitaHari nie acik nak kongsikan beberapa kesilapan lelaki fobia cinta untuk mencari cinta.

1. Fobia cinta.

Untuk fobia cinta nie ada juga terjadi kepada lelaki dan mereka takut untuk jatuh cinta dan merasakannya. Mereka amat sensitive bila ada perempuan nak berkenalan dan kadang-kadang lelaki nie akan beri ujian dan kadang-kadang kala buat tak tahu pada perempuan tersebut kerana takut dipermainkan. Jadi masalahnya adalah perempuan nie cepat rasa terasa dan senang kata dye akan cakap lelaki nie tak suka dye sedangkan lelaki tu lebih berhati-hati.



2. Di katakan suka tarik tali.

Maksud tarik tali tu bukan la main tarik tali tu but macam suka dan macam tak suka pada perempuan tu. Ermm kadang-kadang lelaki bukan sengaja untuk buat tu semua. Mereka cuba yakinkan diri mereka bahawa perempuan nie adalah untuk dia. Dan kadang perasaan sangsi tu hadir dalam hati kerana takut kecewa seperti yang sebelumnye. Dan kadang lelaki akan care but dia macam kawan biase even dia dah mula suka pada perempuan tu.

3. Jarang mahu jumpe perempuan.

Kebiasaan lelaki yang fobia cinta nie memang jarang nak jumpe sangat perempuan. Ada tu sampai rasa cuak @ nervous bila nak jumpe perempuan. Mereka tak akan nak tunjukkan mereka nervous be cool dan sampai satu ketika mereka jadi tak terkata sebab mereka dah lame tak rasa seperti nie.

4. Akan selalu call & mesej.

Lelaki yang fobia cinta nie memang bila depan dia tak berapa berani. Memang la orang cakap be gentleman but kalau dah fobia semua tak jadi punye. Dan akan cuba berkomunikasi melalui handphone, facebook, twitter dan sewaktu denganya dan akan kerap buka page or facebook utnuk tahu apa yang mereka lakukan.



5. Akan cuba rapat dengan perempuan lain.

Dan Bagi lelaki yang fobia cinta nie akan cuba rapat diri dengan mana-mana perempuan nak tengok perempuan yang suka pada dia nie betul-betul suka or hanya nak permainkan dan lelaki nie akan cuba buat jeles. itupon kalau perempuan tu jeles haahahhaa.

6. Dan bila dah mula dan ucapkan cinta sudah terlambat.

Memang betul lelaki yang trauma cinta akan cari 10000 alasan untuk tak mahu bercinta. Tapi soal perasaan sapa boleh teka. cinta itu hadir tanpa di undang. Dan bila masa ingin meluahankan cinta itu sudah terlambat dan perempuan itu dah tak suka padanya... ermmmm

Dan sekarang rasa kehilangan dan akan rasa sedih tapi yakinlah bahawa ALLAH turunkan dye adalah untuk kita perbaiki kesilapan dan membuktikan ada perempuan yang baik untuk kita. InsyaALLAH kita akan jumpe orang yang benar sayang dan terima kita seadanya... aminnnn adios :)

Seandainya ku katakan yang sesungguhnya,
Tentang perasaanku padamu selama ini.

Seandainya ku bisa memutar kembali waktu yg telah pergi dariku,
Saat kau ada di sini denganku.



Sebenarnya hatiku selalu mencintaimu.
Hanya saja ku tak pernah mengatakan kepadamu.
Dalamnya cintaku menggenggam tulus hatimu.
Namun kini kau katakan cinta sudah terlambat.

Seharusnya ku tak biarkan kau menanti,
Kata cinta dariku yang tersimpan terlalu lama.

Dan seharusnya ku fahami isi hatimu,
Yang tulus menyayangi diriku,
Sebelum cinta menjadi miliknya,
Namun kini kau katakan cinta sudah terlambat.

 

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 461,532 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen