Penafian iklan tajaan Google
Kredit foto: instagram

Jodoh Datang Sendiri Atau Perlu Dicari?

 

Ramai yang akan mengelak apabila ditanya soal jodoh, terutama golongan yang masih bujang ini. soalan-soalan seperti bila mahu berkahwin dan masih belum bertemu jodoh ini adalah perkara sensitif apabila ditanya. Nak-nak lagi apabila hari raya bakal tiba ini, pasti soalan-soalan ini akan mula berada di mulut makcik dan pakcik. Jadi buat mereka yang belum bertemu jodoh ini akan merasa rimas apabila soalan ini ditanya secara berterusan sedangkan mereka percaya bahawa jodoh mereka belum tiba.

Penafian iklan tajaan Google


Tapi kerap menjadi persoalan, adakah mereka yang masih belum memiliki pasangan ini perlu mencari jodoh atau jodoh itu akan datang dengan sendirinya? Jodoh seseorang itu telah ditetapkan tetapi, bagaimana kita ingin tahu bahawa itu jodoh kita? Pelbagai soalan aka bermain di minda selagi seseorang yang dikatakan jodoh itu belum tiba.

Macam orang kata, kalau dah jodoh tidak ke mana. Tetapi yang menjadi persoalannya, adakah kita perlu menanti sahaja sehingga jodoh itu datang atau, kita perlu berusaha untuk mencari jodoh itu? Tak akan nak terus menunggu, tahu-tahu nanti semakin tua. Bukankah Allah telah berfirman bahawa:
Penafian iklan tajaan Google

“Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib satu kaum itu sendiri kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa yang ada pada mereka.” (13:11).

Dengan ini ia dapat membuktikan bahawa kita dapat mengubah takdir yang telah ditentukan oleh kita tetapi dengan hanya izin-Nya. Jadi buat mereka yang sedang menunggu jodoh, anda perlu mula mencari dan berusaha untuk menemui jodoh anda yang tepat. Jangan terus menunggu nanti umur akan meningkat.

Penafian iklan tajaan Google

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 265,476 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Komen

Penafian iklan tajaan Google
Penafian iklan tajaan Google