Penafian iklan tajaan Google
Kredit foto: Instagram

5 Tips Untuk Survive Dan Tidak Sedih Apabila Putus Cinta.

 

Hai jelitawan diluar sana. Apa yang anda perlu lakukan apabila telah kena dump dengan orang yang kita sayang?

Menangis. 

First thing first, CRY!

Carilah bilik atau tempat yang privacy untuk anda menangis sekuat-kuatnyadan lupakan si dia. Menangis sememangnya tidak akan dapat menyelesaikan masalah tetapi ia akan memberi kelegaaan kepada anda.

Mengapa menangis dapat melegakan anda? Terdapat satu teori, iaitu apabila kita menangis kita akan berasa lega. Ini kerana menangis akan membuang chemical yang terkumpul di dalam badan ketika stress.

Delete kesemua rangkain network dengan si dia.

Kita akan sentiasa teringat akan si dia dan tak akan dapat nak “move on” kalau kita asyik scroll facebook dan terlihat post-post dari ex kita. Ini membuatkan kita terkenang-kenang saat-saat bahagia kita dan si dia.

Ex kita juga ada kemungkinan akan cuba memenangi hati kita kembali dengan post benda-benda sweet dekat facebook kita. Somehow kita mungkin akan cair dengan pujuk rayu tersebut. Be strong dan jangan toleh ke belakang!

Mesti ada diantara kita yang tertanya-tanya, “Eh, kenapa pula nak kena delate dan block Facebook, Twitter, Instagram dan no telefon ex kita?” Jawapannya anda mungkin masih ada rasa sayang tetapi ex anda sudah tidak menyayangi anda. Ini dinamakan bertepuk sebelah tangan, which is not good for you. Anda akan mula stalk dia setiap hari dan hidup akan jadi miserable dari hari ke hari.

Motivasikan diri anda!

Katakalah dah beberapa bulan anda kena dump, jagan buat muka simpati bila tersermpak dengan dia semula. Buat seolah-olah anda tak ada apa-apa dan dia sememangnya tak penting dalam hidup anda.

Ok sebagai contoh:

Anda berada di situasi di mana anda perlu menghadiri reunion dengan ex yang sama kelas dengan anda pada minggu hadapan. Anda teragak-agak untuk memenuhi jemputan tersebut kerana ex anda turut serta dalam event itu. Apa yang anda akan lakukan? Beri alasan untuk tidak hadiri reunion tersebut dan menghampakan best friend anda begitu sahaja? Don’t be a loser.

Upah mana-mana lelaki atau rakan sekerja anda untuk teman anda di reunion tersebut dan act like you dah move on dengan dia. Anda boleh happy tanpa dia.

Buang semua barang dan hadiah dia

Burn! Burn! Burn! Buang dan bakar sahaja kenangan dengan dia. Kalau barang itu berharga jual dan gunakan hasil jualan itu untuk bershopping. Kalau dia berikan t-shirt or baju untuk anda, jadikan ia kain buruk dan alas kali. Life is easy, don’t make it hard.

Barang-barang yang diberikan oleh dia akan mengingatkan anda degan memori-memori indah dan kenagan manis bersama dia, benda-benda ini akan menyukarkan anda untuk move on.

Jangan keseorangan. Enjoy your life.

Cari benda yang dapat distract kita dari terkenang dengan dia. Jangan selalu berseorangn. Apabila berseorangan, kita mudah untuk terkenang dan hanyut dengan perasaan sendiri. Cari kawan-kawan rapat dengan kita yang dapat kita ajak untuk lepak dan berbual. Tonton drama-drama korea yang banyak ketawa. Live to the fullest.

Ini adalah sedikit-sebanyak perkongsian yang dapat anda lakukan untuk melupakan si dia. Banyak lagi potensi diri yang boleh anda explore untuk menjadikan anda wanita yang hebat.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 285,112 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Komen

Penafian iklan tajaan Google
Penafian iklan tajaan Google